úterý 28. srpna 2012

Lanový park na Kramolíně

...a budu rovnou pokračovat ve vyprávění: poté, co jsme si poctivě prošli stezku v korunách stromů a seběhli z kopce dolů, Jakub s Terezou chtěli zkusit lezení v lanovém parku. Pro oba to byla premiéra. Jakub je relativně vysoký, i síly má už dost. U Terezy jsem si moc jistá nebyla...srdnatě a rozhodně šla za "velkým bráchou", ale vůbec netušila, co ji čeká. Ono to ze země vypadá tak snadně... :)

Dostali vybavení - popruhy s karabinami, helmy, rukavice. Následovala blesková instruktáž a...šup, můžete jít.
Úrovně obtížnosti se stupňovaly od nejjednodušší oranžové, přes zelenou a modrou barvu, červená byla nejtěžší a zároveň nejvyšší část překážek.
Kuba skočil rovnou na zelenou.



Tereza po pár krocích usoudila, že bude lepší vzít to od začátku a vrátila se na oranžovou - ukázalo se to jako dobrá volba. Oranžová trasa vedla cca 1,5 až 2 metry nad zemí.



Některé překážky byly snadné, jiné těžší. Ruce dostávaly hodně zabrat, sil ubývalo... Přesto oba vydrželi běhat po provazech skoro dvě (!) hodiny. Jakub prošel poctivě takřka všechny možné okruhy, některé překážky musel nutně absolvovat 2-3x.



Tereza sice zvolila přímou trasu, ale prošla všechny úrovně včetně té nejtěžší červené!



Při vědomí, že kvůli své výšce nedosáhla na spoustu úchytů a musela se tedy spolehnout jen na lana s jistícími karabinami vím, že to pro ni bylo těžké.


A když už jsem si říkala, jak moc vyčerpaní musí být, čekala je ještě závěrečná jízda na kladce z kopce dolů přes hladinu umělého jezera...150 metrů dlouhý let vzduchem! Oba bez zaváhání kývli, že ho chtějí absolvovat. Musím přiznat, že ve mě byla malá dušička... :) Moje děti měly v tu chvíli mnohem víc odvahy než já. Však se podívejte: tam někde v dáli na kopci, co jsou stromy, je plošina, odkud musíte udělat krok do prázdna a doufat, že vás kladka donese na opačný konec vodní hladiny...



Oba to zvládli, byli nadšení, užili si to - a já jim to nejen přála, ale byla jsem na ně hrdá. Mít v tu chvíli klobouk, tak ho před nimi smeknu.



Takže naše další doporučení ohledně Kramolína zní: lanové centrum taky není k zahození! ;) Mne sice hlavně bolelo za krkem z neustálého dívání se nahoru, ale vy odvážnější máte na vybranou - nemusíte sledovat ostatní ze země, můžete si vypůjčit výstroj také a otestovat svou fyzičku na lanech! :)

1 komentář: