úterý 4. září 2012

Jak na „stará“ kolečka
Vypadají jako poklad nalezený ve starém, zakopaném hrnci.




A není těžké si je vyrobit – pojďte se podívat, jak na to:
Vezměte ústřižek papíru – bílý nebo světlý je lepší, ale není to bezpodmínečně nutné. Dalšími pomůckami jsou VersaMark a metalický embosovací prášek – já jsem zvolila zlatý Gold od Artemia.




Potřete VersaMarkem celou plochu papíru, posypte ji embosovacím práškem.




…a za použití embosovací pistole prášek zatavte.





Ze vzniklého „zlatého“ papíru pomocí vyřezávacích a embosovacích šablon Sprightly Sprockets od Spellbinders vyřežte a naembosujte ozubená kolečka za použití strojku Big Shot.





V tuhle chvíli už máme krásná, „zlatá“ kolečka, ale ještě jim chceme dodat omšelý, starý vzhled…sáhneme tedy pro brusný papír/hranol a jemně zbrousíme naembosovanou vrstvu prášku ze všech vystouplých částí – odhalíme tím samotný papír.




Ten je jednak světlý a hlavně savý: můžeme ho tedy podle libosti barvit. K barvení můžete použít akrylovou barvu (na obrázku je Adirondack Dabber, odstín Stream), ale dobrých úspěchů dosáhnete i s inkousty – vyzkoušela jsem světlejší modré odstíny Distress inkoustů (Broken China, Tumbled Glass). Jistě existují i další možnosti – dejte vědět, nač jste přišli. ;)




A teď už jen použít náš „poklad“ na nějaký základ – já jsem zvolila pánské, „mechanické“ přání.




Pozn. : Možná vás napadne, že zbytečně plýtvám embosovacím médiem i práškem, protože při vyřezávání se při vší snaze a opatrnosti nevyhnu vzniku odpadu. Samozřejmě lze postupovat i opačně: tj. vyřezat kolečka z papíru a embosovat následně pouze takovou plochu, jakou opravdu potřebujeme. Vyzkoušela jsem i tuhle posloupnost a musím říct, že pracnost s malými tvary je tak velká, že jsem se vrátila k embosování celé plochy.

Použila jsem i jiné odstíny metalických embosovacích prášků, ale zjistila jsem, že jediný zlatý od Artemia vytváří při zapékání jakousi tmavou vrstvu vespod a ta vynikne právě při zbroušení. Dodává pak naší „součástce“ na 3D vzhledu a působí starším, opotřebovanějším dojmem.




Pokud chcete pěkná, lesklá, stříbrná ozubená kolečka, můžete šablonu použít k vyřezávání z tenkého plechu – získáte ho např. rozstřižením plechovky od nápoje. Jen upozorňuji, že je potřeba pracovat VELMI OPATRNĚ! Plech je ostrý a hrozí, že se zraníte.



A douška na konec: nebyla jsem na "boj se šrotem" sama - mrkněte také na blog k Pampelišce , Olze
nebo Didi.

5 komentářů:

  1. Hmmmm. Vypadá to úžasně. Hodně efektní a přitom zas až tak moc pracné to není. Ráda si čtu a prohlížím, jak se svými mašinkami kamarádíte. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Petro, děkuji za nakopnutí a inspiraci...spousta materiálu a pomůcek zahálí, protože není tolik času. Ale když dá někdo podnět, je to výzva. Tvoje kolečka si budu muset také prubnout :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsou krásné, nedaly by se od vás koupit? Byly by zajímavé ve šperku :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá suprově!! Určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dokonalé a jednoduché. musím někdy zkusit :)

    OdpovědětVymazat