neděle 20. ledna 2013

Trochu kovu...to já ráda! ;)

Už někdy počátkem srpna loňského roku jsem si pohrávala s kovovou fólií a akrylkami a plastickým ztvárněním písmen, ozubených koleček, textur... Všeobecně je o mě známo, že mám ráda kovový vzhled, 3D, modré/zelené/tyrkysové tóny. Tehdy z toho vyšly tři pracovní visačky:
Je to práce zdlouhavá, špinavá a v neposlední řadě i chvilkami fyzicky náročná, ale mě ten výsledek bavil, líbilo se mi to. Jen jsem zatím nedořešila, čím ty visačky ještě "dotáhnout do konce" - obvykle to bývá stuha, mašle, provázek...to se mi tady moc nehodí. Napadá mě černá organza nebo stříbrný řetízek s korálky, přívěskem...
Mám ráda razítka Tima Holtze. Ne, nebojte se, není to nesmyslný výkřik do tmy! Ačkoliv jakákoliv razítka zdánlivě s mým letním pokusem nesouvisí, opak je pravdou - hned vám to vysvětlím: časem se mi TH razítek prodávaných na plastové stránce do pořadače nashromáždilo několik. I usoudila jsem, že na ně potřebuji desky s kroužkovým mechanismem. Ale ouha...plastové desky mají 3 dirky, běžné desky velikosti A5 disponují 4 kroužky...předěrovávat se mi je nechtělo, objednávat origoš obal také ne...takže logicky padla volba na výrobu vlastních desek. Výroba byla - po letním tréninku :) - prima zábava, ale pořád tady hrál velkou roli čas... Ovšem kdo si počká... ;) Použila jsem spoustu drobných ozdobných prvků, které trpělivě shromažďuji už několik let a konečně se dočkaly. V neposlední řadě (po zkušenostech s Kukač-journalem) jsem se rozhodla vyztužit dirky desek poměrně pevnými "součástkami" - klasické eyelets, byť ty širší, jsou na velmi namáhaná místa málo, takže přišly ke slovu staré klíče...
...nebo třeba kovové přezky z lacláčů...
Poté, co jsem všechno nalepila (použila jsem kombinaci univerzálního lepidla Bic a Diamond Glaze), potáhla kovovou lepící páskou a ozdobila, obarvila jsem (zatím jen) přední desky alkoholovými inkousty Letraset a Adirondack a využila líh ke zjemnění tónů. Tu a tam jsem do výsledné asambláže sáhla bílou gelovkou...
Původní záměr secvaknout desky 3 jednotlivými velkými knihařskými kroužky vzal za své v okamžiku, kdy jsem všechna "plata" s razítky dala na hromádku...to by kroužky prostě "nekously" :D...po chvíli přemýšlení jsem sáhla po silnější kloboukové gumičce, protáhla jsem ji všemi dirkami a zavázala na obyčejný uzel. Zatím se mi to tak líbí a zdá se to být i praktické. Nuže, moje homemade originální desky na TH (a také Dyan Reaveley) razítka jsou na světě:
Další fáze bude testování - uvidím, jak se osvědčí "gumičková vazba", lepidlo a v neposlední řadě možná dojde na dobarvení ostatních částí desek...ty mají zatím jen stříbrný kabátek. Pokud získám nějaké další zkušenosti, ráda se s vámi o ně podělím. A naopak se ráda přiučím od vás, pokud máte kdokoliv něco, co můžete v tomto ohledu přidat k dobrému - ono stále platí "víc hlav víc ví". :) A ještě otázka nakonec: na visačkách ze začátku článku mi, jak už jsem psala, chybí nějaké zdobení do dirky...rozhodla jsem se vás požádat o názor, o radu: CO BYSTE NA DOKONČENÍ, DOZDOBENÍ POUŽILI/Y VY??

13 komentářů:

  1. Tap, nakoukla jsem a zírám v němém úžasu. Nádherný skvost. Já se ti ani radit neodvažuji neboť tato technika ke mně dorazila pouze jako k okukující a žasnoucí. Máš to fakt moc krásný.

    OdpovědětVymazat
  2. zase tak zkušená nejsem, ale hodil by se mi tam takovej ten kuličkový řetítek. Jinak moc pěkný

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzko, není se čeho bát - jde jen o to "poprvé" (jako u všeho). A dobrá rada může přijít od kohokoliv, to není o zkušenostech! Jestli Tě něco napadne, sem s tím! ;) A díky!

    Kristýno, prima nápad! :) Díky.

    OdpovědětVymazat
  4. Teda Petro!, zírám v němém úžasu a doufám, že ho uvidím na vlastní oko. Vypadá fakt úžasně!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Také je mým přáním vidět naživo tenhle skvělý kousek v nádherných barvách...a k dokončení visaček: tebe určitě napadne NĚCO, jinak černá krajka , kuličkový řetízek a kovové bižuterní přívěsky to jistí :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to jsou nádherné kousky! Jsou dokonalé!
    Co třeba zkusit něco naopak hodně kontrastního? červená kytka, motýl ... něco, co ten kov zjemní, ale ten pravý nápad určitě přijde. Ale už teď je to perfektní!

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasné. A stavím se do zástupu chtivých vidět tento parádní kousek naživo. Prohlížím ho už poněkolikáté a pořád se nemůžu vynadívat.

    OdpovědětVymazat
  8. Dokonalé :) Doma mám podobnou nalepovací kovovou lepku, nikdy mě nenapadlo, že z toho někdo odkáže vyrobit takovouto krásu :o)

    OdpovědětVymazat
  9. Wow!!! This is beautiful!!!
    Alison

    OdpovědětVymazat
  10. totally can't read this, but the pics are absolutely amazing! love everything!

    OdpovědětVymazat
  11. Gorgeous album cover! Love al the metal and all the stunning embellishments! So pretty! Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp and Show. Hugs, Sandra

    OdpovědětVymazat
  12. Tedy, já zírám. Úžasné (a to miluji vintage). Vážně úžasné. Také smekám. A k visačkám - kuličkový řetízek s přívěsky to myslím jistí. A moc se mi líbí nápad Irisky - zkusit kontrast.

    OdpovědětVymazat
  13. What a gorgeous creation.... love all you've done with the metals!

    OdpovědětVymazat