neděle 7. dubna 2013

Recyklace v zelené

Před pár týdny přiběhl můj syn, nadšený mineralog-amatér, domů s očima navrch hlavy a náručí plnou zaprášeného čehosi. Moje první myšlenka byla "Už zas někde něco vyhazovali a Kubovi se to hodilo!" a nadechovala jsem se k otázce "OPRAVDU potřebuješ I TOHLE??". Jenže pak začal (snad bez přestávek na nádech a výdech) zapáleně vysvětlovat, že ve škole vyřazovali část vybavení přírodopisného kabinetu a jaký je to ráj a "mami, podívej, tenhle kámen ještě nemám a tehle mám, ale ne s tak hezkou kresbou a . . . a . . . a . . . " a já zase, s pohledem na jeho zápal pro věc a radost, v klidu vydechla. Nechala jsem ho se všemi těmi věcmi proběhnout bytem a smířeně po něm vysála všechen prach a drobné smetí, které z něj a jeho úlovku cestou opadlo.
Po pár hodinách usilovné práce :) měl Jakub svou sbírku úspěšně doplněnou a u dveří do sklepa se nahromadily krabičky, ve kterých minerály donesl. Krabičky určené k vyhození, spálení. Když šel kolem nich Jakub asi potřetí a už se je chystal odnést na "místo, odkud není návratu", uslyšela jsem otázku: "Mami, nehodily by se Ti ty krabičky na něco?". Tahle věta je u nás doma poměrně častá . . . spousta věcí se "na něco" hodí (věřím, že mi mnoho z vás teď rozumí :). . . ).
Podrobila jsem tedy tu zaprášenou hromádku bližšímu zkoumání a zjistila, že jde o VELMI pevné, kartonové, cca 8 x 8 x 4 cm velké krabičky skládající se z dolní a horní části do sebe naprosto přesně zapadající . . . že očistit půjdou relativně snadno (ano, správně, v tomhle bodě už jsem byla vlastně pevně přesvědčená, že se na "něco" hodit budou :) . . .) . . . a že s ohledem na jejich počet může vzniknout docela pěkná sada.

Nebudu vás unavovat dalším líčením, vezmu to zkrátka: nastal zdlouhavý a ne zrovna zábavný proces ometání, kartáčování a otírání, ale celou dobu jsem měla v hlavě naprosto jasnou ideu: polepím ty krabičky krásnými papíry z kolekce Dreamer od 7 Dots Studio, ty jsou přesně to, co potřebuji!
Jakmile byly krabičky čisté, připravené k dekoraci, nejdříve jsem je všechny natónovala do zeleného odstínu pomocí Distress Stain, odstínu Peeled Paint. Pak nastalo měření a řezání a patinování okrajů malých a ještě menších kousků papíru, vysekávání půlkruhů (víčka mají po obou stranách malé výřezy, aby se lépe sundavala) a konečně lepení. Papíry samy o sobě jsou krásné, takže zdobení je jen lehké, pomocí subtilních výseků, perliček . . .


Jednotlivé detaily vypadají takto:







Pak už zbývalo jen doladit vnitřek krabiček, aby to nebylo "nahoře huj, dole fuj" . . . :)
Dovnitř jsem tedy vlepila vzorovaný, také do zelena laděný papír z kolekce Lost & Found od My Mind´s Eye.




Nu a zelená jarní  "kolekce" je na světě! Pokud to ještě stihnu, přihlásím ji do SSSS  "A Very Strict Challenge" . :)


Přeji vám všem prima nedělní dopoledne. :)

PS: Protože jistě tušíte, že ty krabičky nebyly JEN  tři, těšte se na pokračování . . . ;)

18 komentářů:

  1. These are fabulous....great color choices - they blend so well; and the embellishments are wonderful. Happy Sunday to you too!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks a lot, I´ll spy to your web, too! ;)

      Vymazat
  2. Moc hezké krabičky :-) - vyhrála jsi si s nimi a výsledek je okouzlující - už se těším na pokračování. Ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji...a vynasnažím se i příště. ;)

      Vymazat
  3. Jé, to ti donesl poklad...škoda, že u těch vyhazovů nemůže člověk být. Já takhle mám doma obrovskou maketu chrousta (jen nejde scrapnout :-) .
    Zdobení je úžasné, decentní, výtvarně čisté, moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Oli.
      Ad chroust...chachááá, co takhle steampunk mixed media?? ;) Chroust je I.D.E.Á.L.N.Í! :D

      Vymazat
  4. Petro, no tak to je dokonalé. Budeš je mít na prodej...Budu muset sledovat tvůj obchůdek, protože jsou nádherné, hned bych si od tebe jednu pořídila. No to já takové štěstí nemám... Petr domů vozí jen hromadu štěrku na vozíku :-). To zdobení je úžasné, jak píše Olga decentní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Kláro, i Tvá slova mě potěšila. No, na prodej...asi se s nimi budu muset nejdřív trochu pomazlit. Bylo to dost práce, měření, při zdobení jsem většinu času držela vše pinzetou... Něco vymyslíme! ;)

      Vymazat
  5. Já osobně nemám ráda zelenou, nevím proč, ale je to tak. Ale v tvém podání je zelená tak krásná...Nádherné krabičky. Ani se nedivím, že se ti s nimi bude těžko loučit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já jsem dlooouho zelenou neměla ráda. A pak se mi (díky myslivcům a rybářům v rodině) nějak nenápadně vkradla do života a já se s ní skamarádila...
      Děkuji za pochvalu! :)

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti fakt super! Já jsem si zase odnesla kdysi ze školy vyhozený model ječmene (v hodně nadživotní velikosti) a kamarádka Šárka MOZEK který byl rozkládací - po příchodu domů ho dala na talíř s bramborama a naservírovala to tatínkovi k obědu. Málem se o něho pokusil infarkt :D taky vyhazovali modely kravích vemen a dodnes považuji za velkou křivdu, že nám je nechtěli darovat.

      Vymazat
    2. Vidím, že zážitky se školními pomůckami jsou vskutku pestré :D ... A zas jsme oklikou u tématu "ono by se to mohlo hodit". ;)

      Vymazat
  7. Nenapadá mě nic jiného, než umělecké dílo. Máš to tak úžasně všechno sladěné: barvy, zdobení, no prostě všechno. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
  8. Krabičky máš opravdu vymazlené a ta barevná kombinace.... ách, co dodat :o)))

    OdpovědětVymazat
  9. Super poklad! A perfektně využitý!

    OdpovědětVymazat