pátek 19. července 2013

Silikonová "plastelína" podruhé

Jak jsem si vyzkoušela pracovat se silikonovou hmotou na výrobu forem už víte. Ale jistě je vám jasné, že tím to neskončilo. :) Musím přiznat, že jamile jsem vytvořila první formu, překvapila mne rychlost, s níž hmota tuhne. Na jednu stranu je to fajn - asi bych byla nedočkavá, kdyby to trvalo o moc déle. Ovšem na druhou stranu to může být i nevýhodné, pokud vás něco vyruší nebo nemáte vše připravené po ruce tak, jak byste potřebovali.

Každopádně po prvním pokusu následovaly další a další - lákalo mne zjistit, jaké možnosti hmota skýtá, co všechno "ustojí". A musím ji chválit...detaily jsou perfektně patrné a vykreslené, rovné, hladké plochy hmota kopíruje naprosto bez problémů. Po hlavičkách šroubů došlo na má oblíbená kolečka a součástky. A protože nestačí mít formu, ale zajímalo mě, jak budou vypadat "odlitky", další na řadě byla opět modelovací hmota Sculpey.
Vzala jsem do ruky také formu obličejů od Penni Jo, kterou mám moc ráda.
A pak jsem pekla a čekala, až mi "pečivo" vychladne a parvila a patinovala a různě skládala dohromady...
Úplně ve finále jsem sáhla do svých zásob pro několik kovových komponentů, hřebíčků, nalepovacích kamínků a v neposlední řadě i hodinových součástek od jedné velmi milé dámy.
Výsledkem je 3D portrét mechanické dámy...a aby nebyla smutná, že tu jen tak leží, stala se z ní rovnou dekorace minialba - luxusně technického, vytvořeného z naprosto skvělé kolekce The Queen´s Heart (jak jinak než od 7 Dots Studio ;)...). Perfektně se k tomuto tématu hodí - barvy jsou v podstatě tlumené a umírněné, ale jejich odvážné kombinace a vzory na nich použité jsou sebevědomé až opravdu vznešené, hrdé, neotřele originální, vpravdě královské!



Doplnila jsem je "šestkovými" papíry ve stejné barevnosti a ty jsem se rozhodla nechat jen čisté, nerušit ničím ten silný kontrast jednobarevných ploch a naopak různých vzorů.



Album je svázáno třemi knihařskými kružky, dirky v deskách jsou zpevněny širokými průchodkami. Toto je pohled na zadní stranu alba.


No a konečně titulní strana s prostorovým portrétem dámy - v hlavní roli součástky vytvořené pomocí forem z hmoty zvané Siligum:




Knihařské kroužky jsou ozdobeny ve stejném duchu, v jakém je vyrobeno celé album: barevně ladícími stuhami a přívěskem z několika komponentů a drobností na řetízku.



A na závěr poděkování: Díky, že jste dočetli až sem. Díky za vaše komentáře a připomínky - to je důvod, proč v psaní blogu pokračuji. Vaše odezvy jsou mým hnacím motorem.

Přeji všem krásný den! :)

14 komentářů:

  1. Dáma je nádherná, krásná práce

    OdpovědětVymazat
  2. parádní kousek, obdivuji, jak stále zkoušíš nové možnosti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Zkouším je moc ráda, ale bojuji se svým starým "vyzkoušela jsem a není nutné to dodělat"...zkrátka jakmile znám výsledek "pokusu", musím se pak trochu přemlouvat do realizace čehosi konečného... ;) Ach jo!

      Vymazat
    2. to znám...je to jako: už jsem to v hlavě vymyslela, tak už mne to ani neláká realizovat :-)

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  3. Wau, super. moc se mi to líbí!!! Parádní dáma, perfektně promyšleno.

    OdpovědětVymazat
  4. Super, super, super. Moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. musela jsem se jít znovu pokochat...ovšem nevím proč se mi komentář zobrazil dvakrát...tak jsem jeden smázla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím si nelam hlavu. ;) A jinak je to přesně, jak říkáš. :D

      Vymazat
  6. Krásný kousek a ta dáma na přední straně je úžasná! Kochám se kochám a nabažit se nemůžu :-)

    OdpovědětVymazat