pondělí 23. září 2013

Washi pásky

Washi pásky, vzorované lepící pásky z jemného (původně rýžového) papíru jsou posledních pár měsíců hitem na "papírové" scéně. Jejich použití a využití je tak mnohostranné, že i kdyby se někdo snažil vyjmenovat všechny způsoby a možnosti, jsem si jistá, že lidé s velkou fantazií budou nacházet stále nové a nové - no řekněte, není právě tohle úžasné? Ano, jistě - JE! :) To je to, co mě baví.

Dnes vám přináším relativně jednoduché přání tvořené jen jedním jediným tvarem, ornamentem - vánoční ozdobou. Základem je výsek z BS šablony "Ornaments" od Sizzix. Hlavní myšlenkou bylo dostat na tuto tvarově ladnou vánoční baňku chevronový vzor (ano, nějak se mi dostal do hlavy a rozhodně to není první ani poslední práce, kde tento geometricky přesný vzor uplatňuji...).
A jak jsem toho docílila? Relativně snadno: kartonový výsek jsem vertikálně rozdělila na 5 pásků a pomocí červené washi se dvěma řadami bílých puntíků pak začala "skládat" chevronový vzor...
Realita ale zas tak snadná nebyla - bylo třeba hlídat stejný sklon, návaznost vzoru a tak trochu i bojovat s křivkami ozdoby... Přiznávám, že moje trpělivost dostala zabrat, ale o to spokojenější jsem teď s výsledkem!
"Pokličku" ozdoby jsem vytvořila z kartonu polepeného kovovou fólií a ozdobila ji jemnou mašličkou z dvoubarevné šňůrky. Pak už jsem všechny části přilepila pěnovými čtverečky na kontrastní tmavě zelený strukturovaný papír, vše podlepila jseště bílým papírem a vnější barevný rámeček tvoří přímo červený základ čtvercového přání. Mám tuhle klasickou barevnou kombinaci moc ráda.



Dlouho jsem přemýšlela nad nějakou drobností, možná nápisem...nakonec jsem vše zavrhla jako rušivé a doplnila jen subtilní rámeček z bílých teček psaných bílým gelovým perem - zopakovala jsem motiv z washi pásky.
A hotovo. Víc nic. :)


Vlastně ano - zkusila jsem ještě jednu ozdobu - dvě barevné varianty pásek s motivem kára: červeno-zlatou a zeleno-zlatou. A střídavý chevron. V půli práce už jsem v duchu úpěla, že jsem se přecenila, protože ke všemu tomu, co jsem hlídala u předchozí varianty, tady jsem ještě bojovala s návazností vzoru samotné pásky - místy to opravdu nešlo (washi pásky jsou zčásti transparentní, takže pokud chcete dodržet intenzitu barev, není možné jednotlivé vrstvy překrývat...).
Ale dokončila jsem i tuto verzi a umístila ji na bílý, kontrastní podklad. Protože k poměrně složitému vzoru se mašlička už nehodila, zvolila jsem jednoduchý rukou psaný nápis tvořící čtvrtou stranu dvoulinkového rámečku. A na doladění opět tmavozelený a červený podklad.
A tady je výsledek:


Tahle technika určitě stojí za vyzkoušení...ale radím obrnit se trpělivostí. ;)
Díky za tu vaši, pokud jste dočetli až sem a přeji vám spoustu zábavy s fenoménem zvaným washi pásky! :)


1 komentář: