sobota 26. října 2013

Dýně

Dýně a podzim tak nějak patří k sobě. Pěstuji je ráda z mnoha důvodů - jedním z nich je fakt, že rostou tak nějak "samy", nevyžadují téměř žádnou péči a výsledek je velmi hmatatelný! ;)))
Kromě toho jsou samozřejmě krásně barevné, mají všestranné využití od dekorace až po kuchyni a také při správném zacházení docela dlouho vydrží.

Každoročně jsme s dětmi na přelomu října a listopadu vkládali svíčky do dýní vydlabaných do tvaru různých obličejů, ale letos nastala změna: děti už si tvoří své dýně samy a já jsem si řekla, že vyzkouším nějaký neutrální motiv. Dlouho jsem zvažovala různé varianty až volba padla na rostlinné stvoly. Zkombinovala jsem také prořezání úplné s částečným, kdy jsem řezbářským dlátem jen "sloupla" vrchní oranžovou vrstvu. Díky tomu je výsledný efekt zajímavější o několik odstínů téže barvy.

První fotografie je braná shora - tam, kde je černý střed, je někde stopka.


...a druhý pohled už trochu ze strany...


A co vy? Zapálili jste si letos také svíčku v dýni nebo se držíte jiné tradice? 
 

6 komentářů:

  1. Tééééééééééééda to je parádní dýně, ty jsi tak šikoná.

    OdpovědětVymazat
  2. Peti....padla mi sanka...videla som kadejake vyrezavania....ale toto je NADHERNE....waw...

    OdpovědětVymazat