úterý 15. října 2013

Pánské - pokračování

Slíbila jsem pokračování pánské řady - tady ho mám: a dnes to bude ještě o něco jednodušší. Vyrobíme sako s motýlkem. ;)
Na vytvoření potřebujeme:
- základ přání formátu A6, tj. 10,5 x 15 cm (zvolila jsem čistě bílý)
- obdélník vzorovaného papíru o něco širší, než je základ (v mém případě o cca 2 cm, ale více by neškodilo)
- malý odstřižek tmavého papíru na motýlka
- dva stejné knoflíky
- malou cedulku, na niž napíšeme/natiskneme gratulaci či přání

Barevný papír nejprve rozdělíme na dva nestejné díly - mé míry jsou orientační, rozhodně se jich není nutné držet (15 x 4 a 15 x 8,5 cm). V případě, že jste zvolili oboustranný papír a oba potisky vám barevně i vzorově vyhovují, klopy jen ohneme. Pokud máte papír (jako já) potištěný pouze z jedné strany, obě klopy ustřihneme/odřírneme a stranově prohodíme - levou klopu k pravé části saka a naopak.
Následně všechny čtyři části nalepíme na základ, odstřihneme přečnívající trojúhelníček a budeme doplňovat drobnosti: přilepíme či (pro větší efekt) přišijeme knoflíky, doprostřed vzniklého bílého trojúhelníku představujícího košili nalepíme motýlka z tmavého zbytku papíru a do volné části přidáme cedulku s blahopřáním - a je hotovo! :)


Vybrala jsem, pravda, poměrně odvážný pruhovaný vzor, který by si v reálu nejspíš dovolil jen opravdový sebevědomý švihák...ale barevná kombinace se mi moc líbí a tmavé doplňky s pruhy v různých zemitých tónech krásně ladí.


Písmenka nápisu "Gratulace!" jsou samolepky z Timovy sady, ale jistě by se dalo použít jakékoliv písmenkové razítko či rovnou celý nápis, pěkně by vypadalo i přání psané rukou, na stroji... - možností je spousta. Stejně tak můžete zvolit i jiný tvar, na nějž budete psát, razítkovat či lepit. Doporučuji ale držet se v tomto případě něčeho ne příliš zdobeného.


Přeji všem pěkný večer a slibuji: ještě mám v plánu další pánské... ;)

8 komentářů:

  1. Teda, tohle mi neskutečně živě připomnělo dědečkův župan :-) Pánský přání je naprosto dokonalý!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a mě hned naskočily prvorepublikový filmy - nosil dědeček župan jako "domácí úbor" ke kalhotám a košili? ;)

      Vymazat
    2. No právě, že jo :-)))) On byl županový, velký elegán. Už je dlouho mimo, ale tohle mi jej krásně připomnělo.

      Vymazat
  2. Povedené (jak jinak) pokračování s nádechem nostalgie

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné !!

    Opět se potvrzuje, že v jednoduchosti je krása !!

    Jen mít ten nápad !! :-))

    Díky

    OdpovědětVymazat
  4. skvele...tiez sa na ne chystam .. len nejak nestiham :), pa Zuzana

    OdpovědětVymazat