středa 25. prosince 2013

12 TAGS OF 2013 - December

Hotovo! :)
Dvanáctá, prosincová visačka je na světě.


Tentokrát jsem musela improvizovat a trochu zapojit fantazii, protože Tim při práci použil tzv. "frosted film" (volně přeloženo ,,mrazivou fólii") a plast, který lze nahřát a po změknutí modelovat. Zatímco to druhé by se dalo vcelku snadno nahradit v podstatě jakoukoliv plastovou fólií či acetátem, první pomůcka byl trošku oříšek...leč vyřešila jsem to! ;)
Ale postupně: Tim použil samolepící "frosted film" na průhlednou fólii, z tohoto vrstveného materiálu vyřezal na BS jednotlivé díly květu poinsetie, nabarvil je pomocí permanentního inkoustu, zahřál horkovzdušnou pistolí a zatímco jednotlivé okvětní lístky byly změklé, modeloval je do požadovaného tvaru.

Můj postup byl trochu odlišný: pomocí BS jsem vyřezala jednotlivé díly květu poinsetie z acetátu. Na ty jsem štětcem nanesla tenkou souvislou vrstvu Diamond Glaze a dokud bylo lepidlo ještě vlhké, posypala jsem je bílým Fun Flock (konečně jsem po dlouhé době tuhle ,,vychytávku" použila...už jsem nad nebohou malou lahvičkou málem lámala hůl!). Protože na nesavém povrchu lepidlo zasychalo pomalu (no jasně, byla jsem nedočkavá...), zlehka jsem ho sušila horkovzdušnou pistolí.
K barvení jsem použila alkoholové inkousty a lazurní barvy ve spreji (Adirondack  Lettuce a Dylusions Postbox Red) a opět trochu posušila - při této příležitosti jsem už rovnou změklé listy trochu formovala pomocí pinzety a podložením jednotlivých lístků v teplém stavu např. násadkou štětce apod. Poinsetie se začala rýsovat a mohla jsem ji nechat v klidu chladnout a vytvořit základ visačky.
Na béžový výsek jsem hnědým StazOnem natiskla hezké české Ketiny ,,Veselé Vánoce" a přidala její okrajové razítko s nápisem ,,Rodina", protože moji blízcí jsou s těmito svátky neodmyslitelně spjatí. Zůstala jsem jen u tisku inkoustem a na rozdíl od Tima jsem neembosovala práškem, protože jsem chtěla využít kontrastu matu tisku a lesku v druhé, horní části visačky.
Přes celé tělo visačky jsem pak pomocí masky a razítkovacího polštářku křídové barvy natupovala motiv vzorovaného pozadí a tmavším inkoustem opatinovala všechny okraje.


V tuto chvíli už stačilo jen pár drobností: poskládla jsem poinsetii a zkompletovala ji pomocí hřebíčku ze sady "Wishes & Dreams" od Leezy Gibbons - žluto-bílý střed je to pravé, do zlatavého blyštivého kamínku se mi nechtělo.



Větvičky vykukující pod květem jsou části výseku Bigz šablony Branch Tree a tu trochu lesku obstarává tentokrát metalické lýko uvázané v dirce visačky.




Shrnuto, podtrženo - má kolekce dvanácti visaček je hotová. A přestože ,,placku" nezískám (listopadovou jsem nestihla včas nafotit a vložit, o den jsem se opozdila), beru to hlavně jako zkušenost. Vyzkoušela jsem si jiné techniky a kombinace materiálů, musela jsem se poprat s jazykově-kulturními odlišnostmi, občas jsem narážela na (z mého pohledu) přílišnou zdobnost, lesk a pozlátko... Ale to všechno bylo k dobru věci a mám pocit, že jsem se se všemi ,,nástrahami" vypořádala se ctí.

Na závěr dnešního příspěvku přidávám ještě pár fotek úžasně jednoduché, ale o to efektnější dekorace ve vánočních barvách...




Do jednoduché velké průhledné nehořlavé (!) nádoby (vázy, mísy...velká ,,zavařovačka" je úplně super) cca do 2/3 bez nějakého složitého plánování vložte pár jehličnatých větviček (ideálně dlouhé tak, aby se ,,zapřely" o stěny), nalijte tolik vody, aby bylo jehličí pod hladinou. Na hladinu hoďte hrst červených bobulí (nám posloužil skalník) a do středu opatrně umístěte plovoucí svíčku. Zapalte knot, zhasněte a žasněte nad tou krásou... (moje rada zní: postavte dvě stejné sklenice po stranách vchodových dveří nebo jednu někam ve ztemnělé zahradě...budete mít pocit, že jste se mávnutím kouzelného proutku ocitli v pohádce...).


Přeji všem pěkný sváteční večer. :)

10 komentářů:

  1. Neskutečně krásná!!!! .... sice jsem se trochu ztratila při všech těch pojmech a přimlouvala bych se za nafocený postup pro ty méně chápavé, ale výsledek je ohromující..... a gratuluji k visačkám :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc díky, Veroniko. Postup..nj, moje slabina. :) Vždycky se do toho zaberu a ačkoliv je foťák po ruce, nevzpomenu na něj. Navíc tohle byl opravdu experiment, výsledek nejistý... Ale jsem ráda, že jsem to zvládla.

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda, vánoční dekorace je jednoduchá a nádherna. Super nápad. Visačka jako vzdy dokonalá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Martino. Měj prima sváteční dny...

      Vymazat
  4. Petro, visacka je krásná. Celý rok jsem Timuv blog i Tvou praci sledovala, asi dvakrát jsem také visacku zkusila poslat...ale nevydržela jsem do konce jako Ty. O to víc před tebou smekam. Udělala jsi velký kus práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, děkuji. Někdy to byl doslova boj - hlavně s časem. Ale i dvě visačky jsou úspěch - záleží na cíli, který si člověk stanoví a každý má jiné priority. ;)

      Vymazat
  5. Visačku máš pěknou, oceňuji, jak jsi se vyrovnala s chybějícím materiálem. A také gratuluji k ucelené sbírce, protože já mám několik restů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo říká, že to jednoho dne nedokončíš...? :) Matirál je většinou problém - ale problémy jsou od toho, aby se řešily! ;) Děkuji za milá slova!

      Vymazat
  6. Krásný kousek! Kytka nemá chybu. A gratuluji k ucelené sbírce! Já má taky jako Oli několik restů ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Resty jsou od toho, aby se dodělávaly... ;)

      Vymazat