neděle 1. prosince 2013

12 TAGS OF 2013 - November



Dobrý večer všem příznivcům mého blogu. Těší mě (a motivuje k další práci), že jste si udělali chvilku na jeho přečtení.

Dnes je na pořadu letošní předposlední visačka z programu Tima Holtze 12 TAGS OF 2013. Jeho listopadová využívá techniky, která evokuje psaní křídou na klasickou černou tabuli. Není to objev posledních pár týdnů či měsíců. Pokud mne paměť nešálí, tento staronový hit dorazil do scrapbookového světa na sklonku minulého roku, nejprve na blozích jednotlivých nadšenců a na Youtube. Pak poměrně rychle zareagovaly jednotlivé firmy a začaly chrlit papíry, výseky a drobnosti s motivy v tomto duchu.

Styl ,,špatně smazané školní tabule" mne neuchvátil tenkrát (proč asi ;)??), nezískal si mé srdce ani postupem doby a tak když Tim vystavil na svém blogu listopadovou visačku právě v tomhle duchu, povzdechla jsem si... Absolutně se nebráním vyzkoušení nových technik, naopak. Ale tahle se zkrátka nechytla. Vyzkoušela jsem ji někdy na jaře...a pak to všechno s klidným svědomím hodila do koše. Ano, bylo to použitelné. Ale ne, nelíbilo se mi to.
V duchu hesla ,,Dala ses na vojnu, bojuj!" jsem ale byla celý listopad rozhodnutá dodržet co nejvíc zadání. Už s ohledem na danou barevnost (ta se, paradoxně, stala ústředním bodem mé práce) žádný radostný výsledek nečekejte. Shodou nešťastných náhod se letošní listopad stal měsícem, jehož hlavním motem se staly neveselé události. Několik lidí v mém okolí se muselo rozloučit se svými blízkými a protože nejsem zastáncem frází (jakkoliv jsou společensky vhodné a slušné) a jsem přesvědčená, že důstojně vzpomenout se dá i mlčky, soukromě, ráda bych svou listopadovou visačku věnovala právě těm zmíněným duším...

Základem mé práce jsou tedy černé, šedé a velmi tmavě hnědé barevné tóny. Využila jsem i motiv listu - pomocí šablony "Autumn Gatherings" jsem si vytvořila hromádku lístků a větviček a bílým a černým rolerem zvýraznila vždy jednu polovinu dokreslením žilnatiny. Všechny lístky jsem pomocí embosovací jehly opatřila středovou rýhou a podle ní je ohnula, abych je mohla nalepit jen jednou polovinou. Sestavila jsem je na tmavém, jemně proužkovaném podkladu do věnce.


Na jedné straně věnec ,,vybíhá" z prostoru visačky, na druhé straně je přerušen ,,ledabylým" nápisem - názvem měsíce. (Kdo by čekal nějaké patetické ,,Vzpomínáme" či něco podobného, málo mne zná...)


Další zdobení už je opravdu minimální - bílá několikerá čára po obvodu celé visačky, barevně ladící washi páska pro umocnění vertikality a pár stuh a silnější bílá nit na doladění v horní části. To je vše. 
Na následujících fotografiích jsem si trochu pohrála se zaostřením na různá místa...



...a tady je již tradiční celkový pohled:


Přeji (s dovolením nám všem) klidný adventní čas a žádný důvod ke smutnění.



4 komentáře:

  1. Líbí se mi tvoje zpracování...já prošla stejnými úvahami, jako ty. Tak tmavá visačka a technika se mi vůbec nelíbila. Nicméně mám připravený podklad i listy a snad někdy dodělám jenom proto, abych měla celou sérii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Oli. Hotovo jsem měla včas, ale nestihla jsem vyfotit a vložit na TH blog, dnes už to nejde. Takže jsem nesplnila. ;) A já vím svoje a to je důležitý.

      Vymazat
  2. Krásná visačka. Líbí se mi víc, než ta "Timova" :-)) Taky jsem moc nepropadla "chalk" papírům a produktům, i když mám objednané nějaké štítky, tak uvidím, co s nimi vyvedu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Fabulous. I love the fact that you have not used the more traditional colours

    OdpovědětVymazat