sobota 18. ledna 2014

January - 12 Tags of 2014


Při úvahách o nedávno dokončené kolekci visaček podle návodů Tima Holtze za rok 2013 a vyhlídkách na rok 2014 jsem zvažovala, jestli do toho jít znovu...a nebyla jsem si jistá. Brala jsem to tak, že jsem to vyzkoušela, je to zajímavá zkušenost, ale stačilo to.

Jenže pak Tim vyvěsil svou lednovou visačku a o pár dnů později jsem si s Olgou vyměnila pár řádků, ve kterých jsme (shrnuto v kostce) konstatovaly, že nám zabrnkal na tu správnou strunu. Lednová visačka je totiž tradičně trochu omšelá, trochu ,,zkorodovaná", trochu mechanická a trochu špinavá, v neutrálně-metalických tónech...mňam! :)

http://timholtz.com/12-tags-of-2014-january/


Olga už svou visačku má chvíli hotovou, určitě mrkněte, stojí to za to! ;)
Ta má vznikala postupně, pochvilkách, zprvu ještě s nejistotou, jestli vážně začnu další rok a pokud ano, tak jak... Ale nakonec jsem se rozhodla, že ano. A klasicky. Budu se dál držet visačkového formátu (někteří autoři netvoří visačky, ale plátna, přání či jiné formáty a nechávají se jen inspirovat použitými motivy, barevností a materiály).
A je třeba ještě dodat, že dle mého názoru není vždycky nutné vlastnit všechny Timem použité šablony, všechny razítka, všechen materiál...naopak jsem přesvědčená, že bezduché kopírování bez špetky vlastní invence má sice jistou ,,výukovou" hodnotu, ale autorův rukopis a fantazie je cenější. Za sebe ještě přidám zkušenost, že přílišné dodržování předlohy mne svazuje a nudí a naopak mi připadá mnohem zajímavější a zábavnější výzva, kdy musím improvizovat a vymýšlet jiná řešení.

Ale k věci: hlavní motiv - kapesní hodinky - nemám.Použité textové razítko nemám. Doplňkový kruhový visací štítek nemám. Číslicový propisot nemám. No a? ;)
Použila jsem výsek BigZ šablony Weathered Clock - papír jsem před vyseknutím polepila kovovou samolepící fólií. Vnitřní kruh jsem pak embosovala v emb. kapse s motivy ozubených koleček. Všechny výseky jsem obarvila alkoholovými inkousty - ladila jsem je více do teplých tónů. Střed hodin je doplněn ozubenými kolečky, kovovými součástkami a svorkami.


Kulaté lůžko na ozdobu vrchní části nemám, ale upravila jsem přívěsek ve tvaru penízku - nabarvila černou akrylovou barvou, po uschnutí přebrousila a na každou stranu jsem nalepila číslici za pomoci Timových samolepících čísel - na jednu stranu 1 jako leden, na druhou stranu druhé dvojčíslí letošního roku. še jsem přetřela transparentním lepidlem.
Timův spínací špendlík sice mám, ale protože jsem vrchní část opticky ,,zatížila" velkým motivem, na připnutí kolečka ke stuze jsem použila subtilnější klasický spínací špendlík. 




Textové razítko jsem použila také jiné, ale tématicky ladí. :)


A na závěr - kromě přání pěkného večera - jeden dotaz: půjdete do toho také? ;)


10 komentářů:

  1. Podepisuji se úplně pod každé tvé slovo :-)...a visačka je důkazem, že s kreativním přístupem jde vše. Máš ji parádní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Díky, Oli. Hele, možná někdy v budoucnu se dohodnem a budem psát jeden blog společně... :)))

      Vymazat
  2. Máte to krásné, ženský :) Obě!
    Já, bohužel, nevlastním ani ten bigshot... Možná o to větší by to byla výzva. Hmmm, ale když vidím tu visačku... Jsem na vážkách a mám fakt chuť se do toho pustit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Katko. Nevlastnit Big Shot neznamená žádnou velkou překážku - všechno se dá vystřihnout...zrovna u Tebe bych se vůbec nebála! ;) A pokud někdy opravdu budeš mít pocit, že nějaký konkrétní výsek potřebuješ nebo po něm z jakéhokoliv důvodu toužíš, stačí napsat - ráda Ti je pošlu a budu se těšit, co z nich vykouzlíš. :)

      Vymazat
    2. Jé, teď koukám, že komentář byl mírně pozměněn. Identita odtajněna :D

      Vymazat
  3. To zní super. Výseky by byly fajn. Ráda je zaplatím nebo si můžeme zase "zaswapovat" :)
    Adresu ještě mám :D

    OdpovědětVymazat
  4. Další parádní kousek! Holky, vy mě lákáte, z loňska mi jich ještě pár chybí... ale musela bych stříhat, nemám ani ten Timův ciferník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...ale máš Timovy nůžky. ;) Kromě toho ciferník klíďo pošlu - nevymlouvej se! :)

      Vymazat
  5. Great interpretation....love the clock!

    OdpovědětVymazat