neděle 9. února 2014

Top Secret

Tuhle dřevěnou krásku jsem koupila kdysi, kdysi...už ani přesně nevím kdy. Má sympatické rozměry - není to žádný drobek, je prostorná, ale zas ne óbrvelká ... tak akorát na spoustu tajemství. Cca 24 x 31 x 5 cm, plus-mínus nějaký milimetr. Namísto kovových pantů je použit sympatický pruh plátna po celé délce krabice.

Věděla jsem, že ji nechci jen jednoduše polepit papírem (byť by jistě vypadala zajímavě). Tak velkou plochu je třeba využít a ,,rozběhnout se" po ní! Nabízela se tedy asambláž. Dlouho jsem se probírala svými poklady a zkoušela přikládata a vrstvit různé drobnosti tak, abych byla spokojená. Nashromáždila jsem si do krabice různé výseky...a jednoho dne jsem se pustila do práce. Tohle období bylo dlouhé, protože po relativně krátkých kreativních chvilkách připevňování konkrétních částí a součástek vždy následovala nudná (ale nutná) fáze důkladného schnutí. A pak zase kousek dolepit a zase nechat uschnout a tak pořád dokola až do chvíle, kdy jsem byla spokojená.

Další fází bylo překrytí všech barevně a materiálově nesourodých předmětů a vrstev Gessem a...ano, opět sušení. :) Tentokrát to už ale netrvalo tak dlouho a brzy došlo na konečnou fázi - barvení, patinování, tisk. Kdo by měl dojem, že tohle už bylo dílem okamžiku, mýlil by se! TOHLE byla ta nejdelší fáze ze všech, pokud počítám čas opravdu strávený prací. Jistě to znáte - často se na první pokus netrefíte odstínem barvy, barevné okolí vše pak změní, napadne vás něco jiného, lepšího...a měníte a přidáváte a předěláváte... :)
Jednoho krásného dne se ale konečně podíváte na svou práci ze všech stran a řeknete si: ano, to je ono!







Ale není to konec...je třeba ještě dolepit malé kovové detaily (ty, co nemáte v úmyslu překrýt barvou či tiskem) a doladit plochy, které nejsou zatím obaveny - tedy vnitřek a dno. Zvažovala jsem jednoduché nabarvení akrylem, ale nakonec padla volba na krásné papíry ze sady Domestic Goddess. Jednak s nimi moc ráda pracuji (kvalita je neoddiskutovatelná a kdo je měl jednou v ruce nemůže mi nedat za pravdu!), ale hlavně se mi hodila barevnost - přechod od jemných žlutých přes jasně oranžové po temně rudé do ,,hloubky" krabice přesně pasoval a kromě toho tahle teplá barevná řada krásně kontrastuje se studeným modrým zevnějškem.



Nad zavíráním jsem chvíli váhala...ale nakonec jsem se rozhodla pro kombinaci kovu s grungeboardovými ,,petlicemi". Připevněno klasickými scrapbookovými svorkami a nalepeno PVA lepidlem, drží to jako přibité. :)


A je hotovo - krabice na tajemství, poklady a cennosti je hotová! :)



14 komentářů:

  1. Úžasný kousek! Kochám se kochám!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to úžasně, prásná práce :-) Vonverka

    OdpovědětVymazat
  3. tak ta je fakt úžasná, překrásná práce - dokonala a skvělá kombinace barev :-D
    Danas

    OdpovědětVymazat
  4. krasne....neviem na co sa mam skor pozerat....vsetko krasne zladene, pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Dokonalá! Smekám. Ty různé "drobnosti"! A ta kombinace barev.

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto parádní výsledek. Krabička je úžasná.

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, tak to je něco pro mne neskutečného. MOC OBDIVUJI!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Úžasné! Nádherné!
    Gratuluji a obdivuji...
    Martina

    OdpovědětVymazat