sobota 30. srpna 2014

Houbobraní

Dnes ráno jsem se zas po nějaké (trochu hektické) době vydala do ranního lesa - vyčistit si hlavu, užít si voňavého ticha a nasbírat pár hub. Společníky mi byli proutěný košík, můj letitý kamarád Opinel s rukojetí z olivového dřeva a věrní průvodci na každém kroku - sojky (co kdyby si náhodou někdo z lesních obyvatel nevšiml, že jsem si dovolila vstoupit, že...).
Nehodlala jsem se vydávat na nějaký sáhodlouhý pochod, cíl byl jasný: krátká procházka jen okolo našeho rybníka Kukače. Jak jsem si předsevzala, tak jsem i udělala. Těch několik desítek minut stačilo k naplnění košíku.
Nejprve jsem zamířila na místa, kde jsem tušila křemenáče a kozáky. Nezklamali mě. A s korálky rosy jim to slušelo.




O kus dál na louce mě jeden z nich tak trochu nachytal: představuji vám kozák jetelový... ;)


Věděla jsem, že v koutě lesa za pojízdným posedem mám šanci narazit na hřiby praváky... Omyl! Šly mi naproti...


A pamatujte, že pro opravdové siláky není vůbec púroblém prodrat se třeba štěrkem...


Po chvíli váhání jsem vybrala na ,,babkovém poli" několik opravdu prokazatelně nejnovějších pevných kousků, oloupala jsem něco máslových klouzků (uznávám, že je to lahodná a jemná houba, ale v tom množství jsem je opravdu nemohla sebrat všechny)  a cestou kolem vznešených krasavic...


...jsem si už jen došla na místo, kde jsem s jistotou čekala husí pupky - krásné, pevné, voňavé houby. Byly tam. :) A hned vedle nich houba, kterou zatím neznám - soudě podle zajímavé blankytně modré barvy nebude nejspíš jedlá, proto jsem se spokojila s fotkou:


A výsledek mého snažení? Tu je:


 
 Pokud se chystáte na houby, přeji úspěšný lov!
Všem ostatním pak krásné sobotní odpoledne.
:)


3 komentáře:

  1. Áááách, ty se máš...u nás je všude sucho, včera jsme nakoukli na naše místo...taky sucho, bylo jen půl košíčku modráků na polévku a smaženici a široko daleko nic.

    OdpovědětVymazat