neděle 21. září 2014

Podzim, čas sklizně a bohatství plodů...

Předem se omlouvám všem milovníkům podzimu, že budu tak trochu reptat... ;)
Mám ráda podzim v jeho slunné podobě, plný barevného listí, paprsků na orosených pavučinách, s několika teplými hodinami uprostřed dne.
Nemám ráda podzim vlhký, ufoukaný, plný plískanic...byť rozumem samozřejmě chápu, že i to je logické podzimní počasí. Nezvykám si snadno na tmou zahalená rána a rychle končící večery. Jsem zkrátka teplomilný a světlomilný tvor. :)

Ale ty krásné dny, kdy sluneční paprsky ještě mají sílu, vše je voňavé a šťavnaté dozráváním, ty mám moc ráda. Rok co rok znovu mlčky obdivuji všechny tvary, velikosti, barvy, chutě a vůně plodů, jimiž podzimní dny doslova hýří...

Před pár dny pověsila kamarádka Míša M. na FB fotku šípkových korálků...s dovolením se trochu opičím ;) a navlékla jsem také pár řad...se stopkami, ať je červená trochu doplněná zelenými detaily. A tak šípky v několika řadách zdobí náš podzimní věnec na vchodových dveřích.


A společnost šípkům dělají ještě poslední kvítky afrikánů, drobnější chryzantémy a sytě oranžové dýně...letos je trochu zmohl nápor vláhy, takže nabývaly na objemu rychleji, než stihla slupka růst... :)

Přeji všem krásný podzim! :)
 

2 komentáře:

  1. pěkný vítací máš...a vtipné je, že mám stejný základ...že bych šla na šípky (nebo k šípku? :-) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Oli. Však bez obav zajdi na šípky k šípku, ony zkrátka k podzimu patří a sluší jim to. A jsem si jistá, že Tvůj věnec bude parádní! :)

      Vymazat