středa 29. října 2014

Opravdu velká obálka...nebo krabice?

Dárek předán, mohu odtajnit zas jednu ze svých prací - tentokrát bylo mým zadáním vytvoření obalu na zarámovaný portrét. Z pochopitelných důvodů fotografii nezveřejním, ale pro vaši představu uvedu rozměry obrázku: 25 x 30 x 3 cm. Šlo tedy v podstatě o plochou ,,krabici".

Na první fázi kreslení, přemýšlení, rozměřování a počítání nebylo nic k focení, té vás tedy ušetřím. :) Jakmile jsem měla jasno ve velikostech, rozměrech a způsobu zavírání, obstarala jsem si dostatečně velký karton potařený bílým papírem - v mém případě formát A1. Rozkreslení a řezání se odehrávalo - vzhledem k velikosti - na podlaze. Jak jinak. :)
Pak už jsem jen rýhovala a ohýbala...a v duchu držela sama sobě palce, aby to všechno klaplo. Stačilo se ,,seknout" o pár milimetrů a celá práce (včetně materiálu) by byla...v nenávratnu. :)
Taktika ,,dvakrát měř, jednou řež" se vyplatila a korpus byl hotový.
Rozhodla jsem se ozdobit tenoučké boky jen potiskem pomocí razítkovací barvy a věškerou pozornost jsem soustředila na ozdobení přední strany.
Základem se stal papír v teplých barevných tónech se vzorem damašku. Podložením tmavě hnědým kartonem vznikl tenký, ale důrazný rámeček, tutéž barvu jsem zopakovala pomocí razítka a jeho otisků po celém okraji vzorovaného papíru.
A pak už jsem jen brala do ruky postupně šablony, pasty, výseky, provázky, kytičky, stuhy, perličky...a spoustu jiných drobností a kombinovala a lepila a zdobila...





A celkový pohled...


Po konzultaci jsem nakonec vyměnila tmavě hnědé kvítky za růžové, ale nestihla jsem finální úpravu vyfotit. Děkuji tedy za dodatečnou fotku (foceno mobilem, omluvte kvalitu), na které je vidět jednak barevné zjemnění, tak i zdobení boků krabičky a stuhy (byly vlepeny do klop a jednoduchým ovinutím a zavázáním na mašli byla celá krabice pevně uzavřena). Pozornému oku neuniknout světlé svorky v rozích - krabička byla sice slepena kvalitním lepidlem, ale chtěla jsem se pro jistotu pojistit ještě mechanickým spojením...při takových rozměrech jsem nechtěla nic riskovat.


Tak. Teď už víte, odkud pochází jedna z detailních fotografií, kterou jsem použila ve svém článku ,,Tak trochu jiný blog hop". :) Možná časem odtajním i další... ;)

Přeji všem krásný den.

2 komentáře: