pondělí 6. října 2014

Trochu jiný blog hop - "A Different Kind of Blog Hop" - Trochu jiný blog hop

Vítejte! :)
K účasti v téhle řetězové hře mne přizvala Lea - díky, ráda se přidám. A vy, moji milí čtenáři, se jistě nezapomeňte mrknout na její blog
Přestože jsem se poctivě snažila dohledat začátek této ,,hry", zdá se to být nemožné - sledovala jsem příspěvky stále hlouběji do minulosti... Nevadí. Ať už to byl kdokoliv, měl/a dobrý nápad! :)

I was tagged by Lea and invited to play along - thank you, I am glad. And you, my dear readers, please be sure to check out her blog.
Even though I was trying hard to find out the beggining of this blog hop it seems to be impossible, it dates back and back and back... Never mind - whoever did it it was a good idea to start it! :)

Dostala jsem několik otázek a díky odpovědím byste se se mnou měli více seznámit. Je pro mne trochu zvláštní a zároveň zajímavé psát sama o sobě...nu, pojďme na to:

I was given several questions to answer so that you come to know me a bit. It is kind of a peculiar thing to do (write about myself) and interesting at the same time...so, let me start:
 
1. Na čem právě pracuji?
No, vzhledem k tomu, že mi neustále víří hlavou stovky nových nápadů a já mám jen dvě ruce (věčná škoda!), většinou pracuji na několika věcech současně. Na mém pracovním stole čeká několik rozdělaných projektů na okamžik, kdy na ně dojde řada. Některé mají to štěstí, že je dokončím. Někdy mne ale bohužel časem prvotní nadšení opustí. (Jak říká Olga, jedna z mých kamarádek (a já s ní souhlasím): ,,Jsem úplně spokojená s tvořením, které se odehrává uvnitř v mé hlavě - dokonce si dovedu i představit, jak to dopadne. Nemám potřebu to dělat znovu, v reálu.")
Takže teď mám na stole nějaká přání a visačky, několik mixed media prací a spoustu jiného ,,papírování".



1. What am I working on right now?
Well, as there are always hundreds of new ideas whirling in my head and I only have two hands (poor me!) I tend to work on many things at the same time. I always have several unfinished peaces in my craft room waiting till I find time to continue. Some of them are lucky enough to make it to the finish. My problem is that I sometimes loose the initial enthusiasm during some period of the time. (As one of my friends, Olga, says and I do agree with her very much: "I am quite satisfied with the crafting  ideas inside my head - the work is done there, I can already see the result. There is no need to do it again in real life.")
So there are some wish cards and tags, sveral mixed media projects and some more different paperwork on my table.



2. Kolik času mi jeden projekt zabere?
Ach jo...
Netuším.
Když tvořím, nehlídám čas. Tehdy se v čase ztrácím a prostě jen ,,jsem" se svým milovaným papírem. :)
Někdy je to jen pár minut, několik tahů štětcem a pár čar tímhle a támhletím...
Někdy se to zdá být práce na celý život.
Ale vždycky mě to baví. :)



2. How long does it take me to create a project?
*sight*
I have no idea.
I never count time when crafting. I am lost in time when I am with my beloved paper. :)
Sometimes it only takes a few minutes, a few strokes of the brush and a few touches of this and that... Sometimes it seems to be a life-long project.
But it is always my pleasure to craft. :)



3. Co jsou právě teď nejoblíbenější věci, které používám k tvorbě?
Má řezačka.
Některé vyřezávací šablony, především ty technické (např. ozubená kolečka).
Všelijaké drobnosti, nalezené předměty, staré věci.
Samozřejmě barevné papíry, razítka a razítkovací barvy.
Akrylové barvy.
A pořádné lepidlo. :)



3. What are my favorite things to create with at the moment?
My cutter.
Some of the dies, especially technical ones (cogwheels etc.).
Found objects/ephemera.
Ofcourse coloured paper, stamps and inkpads.
Acrylic paints.
And the quality glue. :)



4. Jak vypadá můj kreativní proces?
Ale ne...nejsem dobrý příklad pro ostatní. Varuji vás: následující řádky byste neměli číst! :)
Nějaký konkrétní kreativní proces neexistuje...prostě jen vezmu pár věcí a papír, něco přidám, když myslím, že bych měla a hraji si s tím tak dlouho, dokud nejsem spokojená s výsledkem, dokud to k sobě nepasuje. A pak je důležité ve správný čas od práce odejít.
Co mi nesedí jsou podmínky - to je také důvod proč se obvykle nehlásím do soutěží (pokud mi nepřipadají opravdu velice zajímavé - zajímavé výzvě neodolám!). Pokud totiž musím mít stále na paměti několik podmínek, zpomaluje mě to a brání mi to v práci...bohužel, svoboda v tvorbě je pro mne to nejcenější. :)


4. How does my writing/creating process work?
Oh no...I am not a good example to the others. Be worned to read the following lines! :)
There is no certain proces...I just take this and that and put it on the paper, add some things instinctively, continue in my playing with the material untill I like the result, untill everything clicks for me. And then, it is important to leave the project on time.
One thing that does not work with me are some conditions - that is why I ussually do not enter competitions (if they are not really inspirational for me - I can´t resist an interesting challenge!). It simply slows me down and obstructs me when I have to have some certain things on my mind all the time...I am sorry, but the freedom is priceless to me. :)


5. Jak a čím se inspiruji?
Nekonečným zdrojem inspirace jsou pro mě tvary, barvy, grafika kolem mě.
Inspirují mne lidé (a občas mi lezou na nervy...).
Časopisy.
Knihy.
Rostliny.
Zvířata.
Tohle všechno neustále podněcuje můj mozek a představivost k činnosti.
A zklame-li tohle všechno...je tu Pinterest. :)
Ale ať vidím cokoliv, můj mozek to nějak přetaví, takže ve výsledku je to má práce. Zkrátka se ráda nechávám překvapit procesem samotným.
Také velice ráda zkouším nové produkty, nové techniky. Cokoliv nového je pro mě vítaným podnětem. Přestože jsem jistým způsobem konzervativní a mám ráda staré věci... :D
Není těžké nechat se inspirovat...stačí se rozhlédnout kolem sebe a nasát vše, co se nám nabízí! :)



5. How do I become inspired and stay inspired?
I am endlessly inspired by shapes, colours, graphic art around me.
People inspire me (as well as annoy me from tme to time...).
Magazines.
Books.
Plants.
Animals.
All these things keep stimulating my brain and my imagination.
If everything fails...there is the Pinterest. :)
But whatever I see, my brain seems to mix and change it some way so that it comes out from under my hands changed to be "me". I just like to be surprised by the process itself.
I also love to try new products, new techniques. Everything new is an impuls for me. Even though I really love old things, I am conservative in a way... :D

Staying inspired is not difficult...just look around and suck in all the inspiration you are offered! :)


6. Jaký je můj osobitý styl?
Netuším...vy mi řekněte! :) 
No dobrá: vím jistě, že mám ráda různé drobné legrácky, interaktivní věci a technické drobnosti. Pokud tohle je znakem mé práce, dobrá.
Ale tato otázka je pro mne opravdu nelehká a ocenila bych, kdybyste mi VY řekli, jak mou práci vnímáte. :)



6. What is my signature style?   
I have no idea...you tell me! :) Well, I am quite sure I like some little jokes, interactive pieces and technical parts. If this is an attribute of my work, that´s it.
But this question is really uneasy for me and I would appreciate if you let me know how YOU sense my style. :)



Tak tady to máte - pár informací o výtvarné části mého života.
Je nejvyšší čas představit vám dva velice talentované lidi, kteří mi udělali radost, když souhlasili s účastí v tomto blog hopu. Pokud se chcete ,,setkat" se zajímavými lidmi a seznámit se s jejich prací, za týden (v pondělí 13. října) si nenechte ujít jejich příspěvky.

So here you have it - some more information about the creative part of my life.
And it is the high time to introduce two very talented people who I am ever so pleased they are joining me in this blog hop: in case you are interested to "meet" inspiring people and come to to know more about their work  do not miss their blogs within a week (on Monday, 13th October).
 
Lenka Orálková - zakladatelka a majitelka Lena -Art, skromná osoba, která zvládá snad každou výtvarnou a rukodělnou techniku, na kterou sáhne. :)

Lenka Orálková - the founder and the owner of the Lena-Art, a very modest Jack-of-all-trades ;)

Kate Palmer - třpytivá (v mnoha smyslech toho slova) dáma z opačné strany zeměkoule, z Austrálie. Když jsem četla slova, jimiž sama  charakterizuje (až na ten poslední ;), měla jsem dojem, že jsem našla své dvojče). Pracuje jako designérka pro Lindy´s Stamp Gang a Copis Oz.

Kate Palmer - a sparkling (in all meanings of that word) lady living on the completely opposite side of the Earth, in Australia. As I was reading her own short desription of her interests (except the last one ;) I had a feeling I´ve found my twin). She works as an designer for The Lindy´s Stamp Gang and Copic Oz.

Díky, že jste se stavili na mém blogu.
Přeji vám hodně štěstí a spoustu zábavy při tvorbě! :)

Thank you for stopping by at my blog.
I wish you good luck and lots of fun while crafting! :) 



10 komentářů:

  1. Já jsem se tak těšila na tvé představení...a právem. Tolik nových zajímavých detailů z projektů (ó, jak bych je chtěla vidět celé!), zajímavé počtení o kreativním procesu i tvých myšlenkách.Vždycky u tebe obdivuji dokonalé spojení technického řešení, originality a výsledného uměleckého dojmu (prostě krasobruslení ve scrapu ze nejvyšší body:6).
    P.S. dík za skvělý výběr dalších autorů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Oli. Červenám se :) ... Věci, které dokončím, se obvykle časem (dřív či později) oběví na mém blogu. Na druhou stranu zůstanou-li mým majetkem, milé návštěvě je neodmítnu okouknout. ;)

      Vymazat
  2. I já se těšila :-) Skvělé čtení, úžasné kousky (také bych některé ráda viděla naživo ;-) ) Mám ráda Tvá dokonalá technická a umělecká díla... Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lenko. A já se zas těším příští týden k Tobě na návštěvu. ;) I pro Tebe platí, že máš u mě dveře dokořán. :)

      Vymazat
  3. Úžasné... díky za nakouknutí do tvé hlavy i kreativního procesu. Přesně jak píší holky, také bych uvítala a ocenila nějaké to video z procesu nebo fotek výtvorů na pokochání :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, děkuji. Já zas obdivuju Tvůj přesný čistý styl, kterého nejspíš nikdy nebudu schopna...radši to nezkouším, ať se neblamuju! :D
      S videem jsi mě zaskočila...to by asi byl v mnoha případech ,,nekonečný seriál" :D, ale fotkám se nebráním - na blogu je místa dost. :)

      Vymazat
  4. Pěkné počteníčko a zajímavostí kopec. Přeji ať se dílo daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Zuzko - za milá slova i přání. :) I já Tobě přeji hodně štěstí i inspirace.

      Vymazat
  5. Thank you so much - I loved reading your post and thank you also for the beautiful things you wrote about me :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you, Kate. These are my true feelings in letters...easy. ;)

      Vymazat