pondělí 27. července 2015

Kukačový sraz - 5. ročník

Tradice se mají udržovat.
Tedy udržujeme.
A rády! ;)

I tento rok jsme se sešly s Olgou a Lenkou u našeho jihočeského rybníka rozhodnuté jednak zúročit pár předchozích týdnů příprav, ale také nechat se unášet vlnou okamžitých nápadů a inspirací.
Sešly jsme se v neděli v pozdním odpoledni a přesto, že jsme celoročně v kontaktu díky sociálním sítím, mailům a telefonům, osobní setkání nic nenahradí, takže - jasně: povídaly jsme a povídaly a povídaly...a při tom jsme uzobávaly a popíjely dobroty.
Nedílnou součástí našich setkání je také vzájemné obdarovávání - vždyť udělat někomu radost je ten nejlepší zážitek! (Nebudu prozrazovat, co jsem dostala, abyste mi nezáviděli :-P, ale ráda napíšu, že jsem měla a stále mám velikou radost! Děkuji, holky!)

Díky krásnému počasí jsme se hned první večer mohly kochat divadlem, které nikdy nikdo nepřekoná: západem slunce. Pro mne často neuvěřitelná paleta barev se měnila každou vteřinou, bavilo nás hledat různé průhledy v korunách stromů a tiše jsme sledovaly v němém úžasu, jak žhavá koule pomalu elegantně sklouzává za obzor...tohle mne nikdy nepřestane bavit!



Povídaly jsme a plánovaly do noci. Doslova do půlnoci. Pak ale únava s tropického dne a u Olgy a Lenky z několikahodinové cesty udělala své. Vzduch byl díky vodě rybníka vlahý a spánek osvěžující.

Jako vždy - náš pobyt nebyl jen o setkání, jídle, pití a povalování. Dnes už mohu prozradit, že máme ještě jednoho tajného společníka (jméno se ale dozvíte až časem ;)...), který stanovil pracovní téma: ,,Pocta krajině". Jak příznačné!
Vyhrnuly jsme si hned po ránu (tedy vlastně po společné příjemné snídani na terase a Olga po plavání v rybníce) rukávy a daly se s chutí do práce.
Úkol č. 1 - vyrobit si vlastní papír. Papírovou hmotu jsem předpřipravila už den předem, tedy už jsme jen dodaly spoustu vody, popadly síta a pustily se do čerpání. Sušení obstaralo slunce a příjemný větřík a během pár desítek minut byly první archy sundány z pláten.
Úkol č. 2 - k dekoraci vyrobených a z domova donesených různých papírů použít okolní rostlinný materiál a Big Shot. Jak jednoduché! Tahle experimentální část nás opravdu bavila a střídavě jsme obcházely okolí za účelem sběru dalších potencionálních zelených i pestrobarevných materiálů a točily kličkou.
Úkol č. 3 - získaný materiál libovolně dotvořit a zkompletovat do podoby deníku/knihy/zápisníku...jak kdo chce, jak je ctěná libost.

Ke slovu tak přišla i tuš a perko nebo H2O barvy, ať už na ručním či klasickém papíru ...



...a masky, šablony, Gesso, akrylky, razítka... leccos. Není nad kreativní chaos! To nás baví. ;)



Pojaly jsme to každá jinak, po svém - v tomhle bodě musím (už po několikáté) konstatovat fakt, který nás tři vždycky rozesměje a opět se potvrdil: přestože pracujeme každá jinak, jiným stylem a v jiném duchu, líbí se nám ne-li stejné, tedy alespoň hodně podobné barvy, věci, pomůcky... Pak dochází často k humorným situacím typu ,,viděla jsem pěkné razítko/papír/ozdobu" a i bez podrobného zkoumání druhé dvě okamžitě reagují slovy ,,tak ho vezmi třikrát"... prostě už víme. :)
Nakonec nahlédněte na pár stránek...ostatní si ještě říkají o dokončení.

Vložením barvené gázy mezi dvětenké vrstvy papíroviny vznikl zajímavý kousek...


Luční zvonky


Vikev


Hvozdík...květy byly na tisk příliš ,,suché", ale stvol a jemné lístky odvedly svou práci. Doplněno perokresbou a zlatou H2O.


Jakási rostlina se silným stvolem, bez květů (botanici prominou)...doplněno malbou lososově růžovou H2O, podlepeno recyklovaným balícím papírem, stránku tvoří šepsované plátno.


Peří, které na břehu zanechala nenasytná volavka...ehm, v tomto případě jsem BS nepoužila ;)


Svázáno do desek - pokračuje program recyklace, v tomhle případě kartonu. Možná ještě něco dodám...ono si to časem řekne samo. :)


A tady končím první část vyprávění. Pokračování příště.
A doporučuji sledovat blogy Olgy a Lenky, protože fotily mnohem více (a rozhodně lépe) než já, takže se jistě máte časem nač těšit! ;)


6 komentářů:

  1. Já se tááák těšila na tvé povídání...a taky fotodokumentaci, protože ač jsem byla u toho, vždy objevuji nové. Část svého focení jsem už použila, ale na článek s dalšími obrázky se teprve chystám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chachááá...a já se těším na Tvoje! ;) A Lenčino - protože i ona bude mít zas jiné. Prostě to bude prima kolekce. :) Tvoje fotky jsou super, krásně jsem si u nich zavzpomínala...a nemůžu se dočkat nášupu! ;)

      Vymazat
  2. Já se taky moooc těšila! A kochám se! Já teprve dnes vytáhla ,,deník'' že zítra dodělám desky, fotky už jsou stažené...

    OdpovědětVymazat
  3. Holky, máte to nádherné! A ten západ slunce...taky nemá chybu.

    OdpovědětVymazat