neděle 23. srpna 2015

Liberec 2015 - 1. část

Srpnová víkendová setkání v Liberci pod taktovkou Olgy Helge jsou zárukou spojení dobré nálady, prima party lidí a tématického tvoření, jehož největší devizou je výborná příprava, nenásilné profi vedení a velmi dobře promyšlená hlavní myšlenka.

Loňský ročník, jehož múzou byla Frida Kahlo, mi - bohužel - utekl. škoda. Tahle nesmírně talentovaná a současně velmi kontroverzní a silná žena patří mezi mé oblíbené.

Letošním tématem byl jeden z pilířů překrásného secesního umění - Gustav Klimt. Secese samotná má ve světě umění specifické postavení díky obrovskému přesahu snad do všech oblasti užitého umění. Klimtovo dílo je natolik dobře rozpoznatelné, že se jím lze s úspěchem inspirovat takřka při jakékoliv práci.

Prvním zadáním bylo ztvárnění některého z klimtových témat v barevnosti, jež pro něj nebyla právě typická - tedy ne v černo/zlaté, ale naopak ve smetanových, bílých a krémových tónech doplněných jen lehce o matně kovový lesk některého z metalických odstínů. Pro mne osobně trochu oříšek, protože světlá barevnice opravdu není má parketa...ale poprala jsem se s tím a sami posuďte, zda dobře. :)
Výchozí pracovní plochou je plátno o rozměru 24 x 18 cm.
Elegantní, štíhlé ženské postavy jsem vytvořila kombinací natištěných klimtových originálních profilů a seskládaných obdélníků embosovaného papíru.



Okolí postav je řešeno plošně vlepením kovových komponentů do svislých pruhů k podrtžení vertikality, vše je dobarveno akrylem a dotónováno metalickými pastami. Protože mám ráda různé přesahy z formátu, doplnila jsem ještě pár visících prvků na spodní okraj plátna...


Hotovo. :)


A jak naznačuje číslování v nadpisu, v dalším blogu si vám dovolím představit další část své práce.

4 komentáře: