pátek 22. července 2016

Kukač 2016

Jasně. I letos. Přece si nenechám ujít příležitost přivítat a pohosti fajn lidi, zažít s nimi několik pěkných dní a v neposlední řadě si také trochu kreativně zařádit! :)

I letos jsme se v osvědčeném a sympaticky komorním počtu sešly u jihočeského rybníka. Ubytování bylo zas o maličko komfortnější, počasí luxusní a jídelníček neobyčejně pestrý. ;)

Když se Olga s Lenkou balily a ptaly se, co tvořivého mají dovézt, odpovídala jsem stále stejně: nic nebo cokoliv chcete, ale všechno potřebné vám přichystám. Měla jsem totiž v plánu letošní zadání prozradit až na místě - mělo to být překvapení. Dnes vás seznámím s první polovinou.

Mým plánem bylo projít se blízkým lesem, posbírat (kromě borůvek a případně hub) peří a pírka a vytvořit dreamcatcher - lapač snů. Severoameričtí Indiáni (a nejen oni) věří, že dobré sny k nám snadno sklouznou po jeho peří a špatné se zachytí v síťce. (tolik zjednodušené vysvětlení)
Procházka proběhla, ale nalezená pírka jsme nakonec nepoužily z jednoduchého důvodu - svou barevností se nehodila k naší lehké letní náladě...však posuďte sami: tohle je - kupodivu - moje barevná škála.


A postup? Velice jednoduchý...na drátěný kruh jsme omotaly a přilepily základ z gázoviny, přetřely gessem a daly sušit na slunce. Pak přišla ke slovu druhá připravená varianta: vlastní výroba pírek. Základním vybavením byl papír, oboustranná lepící páska, aranžérský drát a nůžky.


Tvar zvolila pak každá z nás podle vlastní nálady a pak už se po bílém papíře rozběhly štětce či/a pastelky... 


Výplet byl doslova dílem okamžiku.




Pak už jen zbývalo zavěsit pírka, korálky a v mém případě i pruhy látky. (pravda, tohle je jihočeská modifikace, v originální verzi místo nemá)


 Prožkům látky jsem nakonec ještě z důvodu ,,rozbití plochy" přidala ,,piercing" subtilními bižuterními kroužky s barevně ladícími korálky. ;)


Celý lapač jsem nakonec vyfotila na dvou druzích pozadí. Sama se nedokážu rozhodnout, které se mi líbí víc...a moc mě zajímá váš názor! :)


 

4 komentáře:

  1. Peti, parádička! Opět:)
    A za mě pozadí č.1

    OdpovědětVymazat
  2. Jak bylo šalamounské zadání ohledně pomůcek, tak i otázka na pozadí je na dlouhé rozvažování. Nejprve jsem se přiklonila k železu, ale potom mi víc korespondovalo s výpletem dřevo. Co mne nejvíce potěšilo, bylo zjištění ohledně výběru barev použitých na lapači. Významově přesně pasuje na naši tvořivou skupinku.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné tvořeníčko a určitě parádní pohoda ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera!!! A lapač na železe :-)

    OdpovědětVymazat