středa 17. srpna 2016

Paleta pro Leonarda podruhé

Ne, nespletla jsem se.
Opravdu mám dvě.
Protože jsem na onom tématickém víkendovém tvoření nebyla, milá kamarádka mi paletu poslala. Přesněji - dvě palety.
A protože myšlenek mi vířilo hlavou moc, začala jsem pracovat na obou současně. Paradoxně vznikaly souběžně dvě naprosto odlišné verze - bílá a černá. Spojovalo je téma.

Černou verzi už znáte, je na čase představit vám bílou...ehm, už není bílá. :) Ale aspoň bílý základ jsem přiznala.
Na dřevěný podklad by bylo hříchem nepoužít strukturovací pastu, nádherně na něj přilne. Zkombinovala jsem jejím prostřednictvím zdánlivě nezkombinovatelné - romantický damaškový vzor s industriálními ozubenými koly. Krásně se navzájem prolnuly, co říkáte? ;)


Hlavní motiv...nad tím jsem uvažovala nejdéle. Když mi ale padl zrak na maličkou panenku, ktereou jsem kdysi dostala od Olgy se slovy ,,máš za úkol na něco ji použít", bylo mi to hned jasné! Paže nebyly zrovna v pozici, jaká by mi vyhovovala, takže jsem tu malou postavičku trochu rozmontovala a vytvořila nové. Chvíli jsem si pohrávala s myšlenkou na oděv...ale ta vzala brzy za své. Leonarda fascinovalo lidské tělo jako takové. Žádné ošacení. Vlastně - jednu součást jsem použila - renesanční okruží.
A křídla...jak vidíte, tenhle motiv spojuje celou mou sérii. :)


 A pak už jsem v rychlém sledu vzala do ruky nejprve vosky a po nich už jsem jen přidávala...ozubená kolečka, pírka a kvítky...



...různé součástky a šroubky, plátky slídy...



...dokud jsem nebyla spokojená. A je hotovo. Druhá paleta jako hold, který vzdávám mistru Leonardu da Vinci je dokončená.


2 komentáře:

  1. Jůůů, další krásný kousek! Zrovna onehdá jsem tu panenku držela v ruce a přemýšlela co s ní. Je odložená se slovy ,,po žních'' :-D

    OdpovědětVymazat