úterý 16. srpna 2016

Paleta pro Leonarda

Slíbené pokračování: druhým ojektem, který měl být přetvořen/dotvořen ve stylu inspirovaném Leonardem da Vinci je paleta. Dřevěná malířská paleta. Sympatický oválný tvar. Žádné ostré hrany.

Dřevěný základ si přímo říkal o prvotní vrstvu gessa...nějak jsem ani neuvažovala o bílé barvě, automaticky jsem sáhla po černé. A pokud se nyní zamýšlím nad prvky, které jsem použila při zdobení, zjišťuji, že mé myšlenky a úvahy se stále točí kolem da Vinciho touhy odhalit tajemství letu. Zas jsem použila náčrt křídla zachovaný v jednom z jeho deníků - tentokrát jsem jej vyztužila přišitím kovových komponentů a naembosovala jsem několik vrstev průhledného UTEE. To jsem pak tu a tam popraskala, abych znásobila starý vzhled.



Na paletě samé jsem, jak jistě poznáte, zkombinovala velké množství materiálů a technik...základ je černo/modrý, doplnila jsem různé metalické akcenty.

Některé použité drobnosti mají přímý či ideový vztah k umělci samotnému...




...jiné jednoduše doplnily kompozici.



A ve výsledku se mi snad podařilo propojit romantiku umělce, snílkovu touhu odpoutat se od země a  technický svět génia.


4 komentáře:

  1. Týýýý jo! Moc jsem se na ni těšila, a je úžasná! Pořád se kochám!

    OdpovědětVymazat
  2. Dvakrát Týýý jo! S křídlem sis vyhrála, je dokonalé. Kochám se všemi detaily.

    OdpovědětVymazat
  3. To je neskutečné, úžasné detaily!

    OdpovědětVymazat